Welcome!

News Feed Item

Número recorde de 10.000 instalações do Cirrus HD-OCT e um respeitado prêmio para inventores do OCT

A fornecedora de tecnologia médica Carl Zeiss Meditec anunciou a instalação de seu sistema Cirrus™ HD-OCT de número 10.000 na clínica do Christa Dawson OD, Premier Eyecare & Eyewear em Grandview, no estado do Missouri. O número recorde de instalações, que amplia o acesso a esse novo padrão de cuidado clínico para o gerenciamento de doenças oculares, vem no mesmo mês em que o prêmio António Champalimaud Vision Award 2012 foi concedido aos inventores da tomografia de coerência óptica (OCT). A fundação Champalimaud reconheceu os desenvolvedores dessa avançada tecnologia de imagem que aperfeiçoou o exercício da oftalmologia e optometria e a capacidade dos clínicos em compreender e gerenciar doenças oculares.

O prêmio foi concedido em 14 de setembro de 2012 em Lisboa, Portugal, para Carmen A. Puliafito, médica, MBA e Joel Schuman, médico, pelas aplicações clínicas oftalmológicas do OCT que levaram ao aperfeiçoamento de diagnósticos e gerenciamento clínico, e a James G. Fujimoto, PhD, David Huang, médico e PhD, e Eric A. Swanson, mestre, pelo desenvolvimento do OCT.

"A OCT revolucionou o tratamento de doenças oftalmológicas em todo o mundo," disse o Dr. Puliafito, "e agora é utilizado rotineiramente para a tomada de decisões clínicas sobre o tratamento de pacientes com doenças relacionadas com a perda da visão como a degeneração macular, retinopatia diabética e glaucoma."

A colaboração entre pesquisadores médicos, cientistas e a indústria trouxe o OCT para a prática clínica do mundo real, e a Carl Zeiss apresentou o primeiro OCT oftalmológico comercialmente disponível em 1996. Hoje mais de 50% de todos os OCTs em clínicas oftalmológicas em todo o mundo são sistemas ZEISS OCT. A Carl Zeiss aperfeiçoou a tecnologia ao longo de quatro gerações de dispositivos de imagem e continua a trabalhar com pesquisadores de destaque para desenvolver novas aplicações para ajudar os médicos a interpretarem os dados e imagens complexos.

O Cirrus HD-OCT atual da Carl Zeiss oferece um amplo espectro de análises, incluindo camada de fibras nervosas da retina (CFN) e cabeça do nervo óptico com análise de progressão e imagem do segmento anterior para glaucoma, bem como uma variedade de análises de espessura macular e alteração macular com B-scans e visualizações 3D para o controle de doenças renais. Com a recente introdução de aplicações estendidas para glaucoma e DMRI seca, o Cirrus HD-OCT oferece pacotes abrangentes e robustos de aplicações clínicas para o controle de glaucoma e doenças da retina que servem integralmente ao espectro necessário para o exercício.

O sistema instalado de número 10.000 é um Cirrus HD-OCT modelo 400, que oferece aplicativos e análises fundamentais para OCT a fim de proporcionar um exercício amplo dos cuidados oftalmológicos. A Carl Zeiss apresentou o modelo 400 em 2010. "Estávamos desejando incorporar o OCT em nossa clínica há algum tempo, mas encontrar um produto com preço acessível e de alta qualidade foi essencial para uma clínica pequena como a nossa," disse Dr. Christa Dawson. "Enquanto que nossa clínica cresceu e começamos a examinar mais pacientes com glaucoma e doenças da retina, era fundamental ter um OCT. Consideramos diversos sistemas OCT diferentes, mas por fim, escolhemos o ZEISS Cirrus modelo 400 devido às suas imagens de grande resolução, dados padronizados, análises clínicas comprovadas e conectividade – tudo isso dentro de um orçamento gerenciável. Tenho muita satisfação em poder oferecer aos meus pacientes um alto nível de cuidado com o OCT."

O Dr. Ludwin Monz, presidente e diretor-geral da Carl Zeiss Meditec AG, vê a instalação em Grandview como prova da capacidade da empresa em oferecer um amplo portfólio de tecnologia de ponta com soluções de conectividade, treinamento e serviços que estão ajudando as clínicas de todos os tamanhos a alcançar maior eficiência e melhores resultados junto aos pacientes. "Nos esforçamos constantemente para disponibilizar a tecnologia mais moderna às clínicas como a Premier Eyecare & Eyewear, permitindo que elas tratem seus pacientes da melhor maneira possível. Eficiência e produtividade exercem um papel chave na satisfação das demandas de uma demografia de pacientes em processo de envelhecimento e dos desafios de contenção de custos adiante."

Mais de 76 milhões de "Baby Boomers" nasceram em um período de alta natalidade nos EUA entre 1946 e 1964. De acordo com o US Census Bureau, entre 2000 e 2010 a população dos EUA entre 45 e 64 cresceu a uma taxa de 31,5%, principalmente devido ao envelhecimento da população nascida nesse período de alta natalidade. Essa demografia com rápido envelhecimento trará a necessidade de mais cuidados para pacientes com doenças oftalmológicas relacionadas à idade nos próximos anos.

Perfil resumido

A Carl Zeiss Meditec AG (ISIN: DE0005313704) é uma das empresas líder em tecnologia médica no mundo. A empresa fornece tecnologias inovadoras e soluções orientadas à aplicação concebidas para ajudar médicos a aperfeiçoar a qualidade de vida de seus pacientes. Ela fornece pacotes completos de soluções para diagnósticos e tratamento de doenças oftalmológicas, incluindo implantes e bens de consumo. A empresa cria soluções de visualização inovadoras no campo da microcirurgia. O portfólio de tecnologia médica da Carl Zeiss Meditec é rodeado de promissoras tecnologias para o futuro, como a radioterapia intraoperatória. No ano fiscal de 2010/11 (finalizado em 30 de setembro), os cerca de 2.400 funcionários da empresa geraram uma receita de € 759 milhões.

A sede da Carl Zeiss Meditec fica em Jena, Alemanha. A empresa possui subsidiárias na Alemanha e no exterior; mais de 50% de seus funcionários estão nos EUA, Japão, Espanha e França. O centro para aplicações e pesquisa na Índia (CARIn) em Bangalore, Índia, e o centro Carl Zeiss de inovação para pesquisa e desenvolvimento em Xangai, China, fortalecem a presença da empresa nesses países que passam por rápido crescimento. 35% das ações da Carl Zeiss Meditec estão em negociação no mercado aberto. Os 65% restantes são de propriedade da Carl Zeiss AG, um dos grupos líderes no setor óptico e de optoeletrônicos no mundo.

A Carl Zeiss oferece soluções inovadoras para os mercados direcionados para o futuro nos campos de soluções médicas e de pesquisa, soluções industriais, cuidados oftalmológicos e produtos de consumo. A Carl Zeiss AG, Oberkochen, é de propriedade integral da Carl Zeiss Foundation.

Para mais informações, visite: www.meditec.zeiss.de

O texto no idioma original deste anúncio é a versão oficial autorizada. As traduções são fornecidas apenas como uma facilidade e devem se referir ao texto no idioma original, que é a única versão do texto que tem efeito legal.

More Stories By Business Wire

Copyright © 2009 Business Wire. All rights reserved. Republication or redistribution of Business Wire content is expressly prohibited without the prior written consent of Business Wire. Business Wire shall not be liable for any errors or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.

Latest Stories
Without a clear strategy for cost control and an architecture designed with cloud services in mind, costs and operational performance can quickly get out of control. To avoid multiple architectural redesigns requires extensive thought and planning. Boundary (now part of BMC) launched a new public-facing multi-tenant high resolution monitoring service on Amazon AWS two years ago, facing challenges and learning best practices in the early days of the new service.
Digital Transformation is much more than a buzzword. The radical shift to digital mechanisms for almost every process is evident across all industries and verticals. This is often especially true in financial services, where the legacy environment is many times unable to keep up with the rapidly shifting demands of the consumer. The constant pressure to provide complete, omnichannel delivery of customer-facing solutions to meet both regulatory and customer demands is putting enormous pressure on...
The best way to leverage your CloudEXPO | DXWorldEXPO presence as a sponsor and exhibitor is to plan your news announcements around our events. The press covering CloudEXPO | DXWorldEXPO will have access to these releases and will amplify your news announcements. More than two dozen Cloud companies either set deals at our shows or have announced their mergers and acquisitions at CloudEXPO. Product announcements during our show provide your company with the most reach through our targeted audienc...
With 10 simultaneous tracks, keynotes, general sessions and targeted breakout classes, @CloudEXPO and DXWorldEXPO are two of the most important technology events of the year. Since its launch over eight years ago, @CloudEXPO and DXWorldEXPO have presented a rock star faculty as well as showcased hundreds of sponsors and exhibitors!
DXWorldEXPO LLC announced today that All in Mobile, a mobile app development company from Poland, will exhibit at the 22nd International CloudEXPO | DXWorldEXPO. All In Mobile is a mobile app development company from Poland. Since 2014, they maintain passion for developing mobile applications for enterprises and startups worldwide.
JETRO showcased Japan Digital Transformation Pavilion at SYS-CON's 21st International Cloud Expo® at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA. The Japan External Trade Organization (JETRO) is a non-profit organization that provides business support services to companies expanding to Japan. With the support of JETRO's dedicated staff, clients can incorporate their business; receive visa, immigration, and HR support; find dedicated office space; identify local government subsidies; get...
"Akvelon is a software development company and we also provide consultancy services to folks who are looking to scale or accelerate their engineering roadmaps," explained Jeremiah Mothersell, Marketing Manager at Akvelon, in this SYS-CON.tv interview at 21st Cloud Expo, held Oct 31 – Nov 2, 2017, at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA.
Both SaaS vendors and SaaS buyers are going “all-in” to hyperscale IaaS platforms such as AWS, which is disrupting the SaaS value proposition. Why should the enterprise SaaS consumer pay for the SaaS service if their data is resident in adjacent AWS S3 buckets? If both SaaS sellers and buyers are using the same cloud tools, automation and pay-per-transaction model offered by IaaS platforms, then why not host the “shrink-wrapped” software in the customers’ cloud? Further, serverless computing, cl...
All organizations that did not originate this moment have a pre-existing culture as well as legacy technology and processes that can be more or less amenable to DevOps implementation. That organizational culture is influenced by the personalities and management styles of Executive Management, the wider culture in which the organization is situated, and the personalities of key team members at all levels of the organization. This culture and entrenched interests usually throw a wrench in the work...
The now mainstream platform changes stemming from the first Internet boom brought many changes but didn’t really change the basic relationship between servers and the applications running on them. In fact, that was sort of the point. In his session at 18th Cloud Expo, Gordon Haff, senior cloud strategy marketing and evangelism manager at Red Hat, will discuss how today’s workloads require a new model and a new platform for development and execution. The platform must handle a wide range of rec...
The current age of digital transformation means that IT organizations must adapt their toolset to cover all digital experiences, beyond just the end users’. Today’s businesses can no longer focus solely on the digital interactions they manage with employees or customers; they must now contend with non-traditional factors. Whether it's the power of brand to make or break a company, the need to monitor across all locations 24/7, or the ability to proactively resolve issues, companies must adapt to...
"We view the cloud not as a specific technology but as a way of doing business and that way of doing business is transforming the way software, infrastructure and services are being delivered to business," explained Matthew Rosen, CEO and Director at Fusion, in this SYS-CON.tv interview at 18th Cloud Expo (http://www.CloudComputingExpo.com), held June 7-9 at the Javits Center in New York City, NY.
DXWorldEXPO LLC announced today that the upcoming DXWorldEXPO | CloudEXPO New York event will feature 10 companies from Poland to participate at the "Poland Digital Transformation Pavilion" on November 12-13, 2018.
Without lifecycle traceability and visibility across the tool chain, stakeholders from Planning-to-Ops have limited insight and answers to who, what, when, why and how across the DevOps lifecycle. This impacts the ability to deliver high quality software at the needed velocity to drive positive business outcomes. In his general session at @DevOpsSummit at 19th Cloud Expo, Eric Robertson, General Manager at CollabNet, will discuss how customers are able to achieve a level of transparency that e...
In his Opening Keynote at 21st Cloud Expo, John Considine, General Manager of IBM Cloud Infrastructure, led attendees through the exciting evolution of the cloud. He looked at this major disruption from the perspective of technology, business models, and what this means for enterprises of all sizes. John Considine is General Manager of Cloud Infrastructure Services at IBM. In that role he is responsible for leading IBM’s public cloud infrastructure including strategy, development, and offering m...