Welcome!

News Feed Item

Plus de la moitié des consommateurs canadiens abandonneront l’argent liquide d’ici 2020, selon un rapport de recherche mondial

Plus de la moitié (51 pour cent) des consommateurs canadiens prévoient abandonner l’argent liquide d’ici 2020 selon Lost in Transaction, un nouveau rapport de recherche réalisé par Paysafe, un des principaux fournisseurs mondiaux de services de paiement. Le rapport a dévoilé une rapide tendance vers une économie sans argent liquide révélant que la moitié (56 pour cent) des consommateurs canadiens ne visitent un GAB qu’une fois par mois et que près d’un consommateur sur cinq (19 pour cent) affirme avoir rarement de l’argent liquide sur lui. Ce chiffre atteint le quart chez les 18 à 34 ans. Les recherches ayant démontré que les deux tiers (64 pour cent) de la population dépendent moins de l’argent liquide qu’un an auparavant, l’abandon de la monnaie physique semble vouloir se poursuivre.

Entreprise au Canada, aux États-Unis et au Royaume-Uni, l’étude approfondie examine les attitudes par rapport à l’argent et les comportements d’achat des consommateurs et elle examine la fusion entre l’argent liquide et les formats numériques. Cela indique une confiance accrue des consommateurs envers le magasinage sur mobile, le début d’un virage vers de nouveaux modes de paiement comme la cryptomonnaie et le risque potentiel pour les détaillants de perdre de leur pertinence s’ils ne proposent pas une combinaison de modes de paiement appropriée pour leurs clients.

L’évolution de l’argent liquide vers les formats numériques permet aux consommateurs de transporter de moins en moins de monnaie physique. Le paiement sans contact a ouvert la voie à ce mouvement au Canada, puisque près de trois consommateurs sur cinq (58 pour cent) l’ont utilisé comme moyen de paiement et 71 pour cent disent qu’il est plus pratique que l’argent liquide. Près de la moitié d’entre eux (48 pour cent) sont allés jusqu’à dire qu’ils préfèrent magasiner dans des endroits qui acceptent le paiement sans contact. Toutefois, les Canadiens n’ont pas encore adopté les technologies de pointe de manière aussi significative que les consommateurs aux États-Unis et au Royaume-Uni, puisque seulement un Canadien sur dix (9 pour cent) utilise une cryptomonnaie et un Canadien sur sept (14 pour cent) utilise un portefeuille mobile.

Il y a plusieurs obstacles à surmonter avant d’assister à une adoption plus répandue des monnaies électroniques, 64 pour cent des Canadiens s’inquiétant de la sécurité du paiement sans contact et la moitié (50 pour cent) des consommateurs craignant de payer le mauvais montant en l’utilisant. Il y a également d’autres problèmes de sécurité de base à surmonter à propos des portefeuilles mobiles comme des préoccupations importantes concernant les téléphones des utilisateurs. Un tiers (34 pour cent) des gens ont affirmé craindre le vol de leur téléphone, alors que plus du quart (28 pour cent) ne voulaient même pas sortir leur téléphone mobile pour payer. Et ce, en dépit du fait que plus de la moitié (53 pour cent) affirment être de plus en plus confiants quant à l’utilisation de leur téléphone pour magasiner.

« Dans une industrie qui évolue aussi rapidement que le secteur des paiements, le futur se découvre chaque jour. C’est la génération de nos jeunes qui ouvre la voie à une société sans argent liquide, et il ne fait aucun doute que l’introduction des paiements sans contact et mobiles, avec notamment l’entrée d’Android Pay sur le marché canadien au début de l’année, en est un moteur », a déclaré Daniel Kornitzer, chef de la direction des produits chez Paysafe.

« Alors que la ligne de démarcation s’estompe entre en ligne et hors-ligne, le modèle du commerce traditionnel évolue radicalement, influencé par la technologie, mais motivé par les attentes changeantes des consommateurs. Les commerçants doivent investir dans les technologies émergentes pour garder une longueur d’avance sur la demande des consommateurs. »

Comparaisons inter-marchés :

                   
      Canada     É.-U.    

Royaume-
Uni

Quantité moyenne d’argent liquide que les gens transportent dans leur portefeuille    

50 $ ou
moins

    50 $    

20 £ ou
moins

Pourcentage de personnes utilisant des portefeuilles mobiles     16 %     31 %     24 %
Pourcentage de personnes utilisant des cryptomonnaies     9 %     14 %     12 %
Pourcentage de personnes qui « double-magasinent » (qui utilisent un mobile pour magasiner et acheter en ligne pendant qu’elles sont dans un magasin)     41 %     55 %     41 %
Pourcentage de personnes qui ont fait un chèque au cours du dernier mois     40 %     50 %     30 %
           

Ceux qui utilisent des portefeuilles mobiles ont fourni les informations suivantes :

                   
      Canada     É.-U.    

Royaume-
Uni

Pourcentage de personnes qui paieraient des articles plus chers avec un portefeuille mobile si les plafonds étaient rehaussés.     81 %     77 %     82 %
Pourcentage de personnes déclarant que le paiement par mobile est plus pratique que l’argent liquide     87 %     81 %     84 %
Pourcentage de personnes déclarant que le paiement par mobile est plus pratique que le paiement sans contact     83 %     80 %     77 %
           

L’étude prouve qu’il est essentiel que les entreprises s’adaptent de façon égale aux technologies traditionnelles et émergentes quand elles acceptent et traitent des paiements. L’aventure commence avec des commerçants qui comprennent comment les consommateurs utilisent l’argent, où ils l’utilisent, et quels formats ils préfèrent, car les consommateurs s’attendent à ce qu’on réponde à leurs attentes au moment de payer.

Pour lire le rapport complet, qui comprend des comparaisons entre les attitudes des consommateurs par rapport à l’argent liquide et les modes de paiement alternatifs offerts au Canada, aux États-Unis et au Royaume-Uni, cliquez ici (veuillez noter que le lien est en anglais seulement).

À propos de Lost in Transaction
Lost in Transaction est un projet de recherche indépendant qui est soutenu par l’agence londonienne Loudhouse. Le rapport de recherche a été réalisé en effectuant un sondage auprès de 3 038 consommateurs ordinaires au Royaume-Uni, au Canada et aux États-Unis au sujet de leurs habitudes d’achat et de paiement en ligne. Les personnes interrogées venaient de six groupes d’âge différents et de toute une variété de professions différentes.

À propos de Paysafe
Paysafe est un prestataire chef de file mondial de solutions de paiements. Notre objectif principal est de permettre aux entreprises et aux consommateurs de se connecter et d’effectuer des transactions en toute simplicité grâce à nos capacités à la pointe de l’industrie en matière de traitement de paiements, de portefeuilles numériques et de solutions cash en ligne. Prodiguées par l’entremise d’une plateforme intégrée, nos solutions sont centrées vers les transactions initiées sur des appareils mobiles, l’analyse en temps réel et la convergence entre les paiements traditionnels et en ligne. Avec plus de 20 ans d’expérience en matière de paiements en ligne, un volume de transactions combiné de 48 milliards de dollars américains en 2016 et plus de 2 300 employés situés dans 12 emplacements au monde, Paysafe connecte les entreprises et les consommateurs dans 200 types de paiements et dans plus de 40 devises au monde. Les actions de Paysafe Group plc se négocient sur la London Stock Exchange, sous le symbole (PAYS.L). Pour de plus amples renseignements, veuillez consulter le site : www.paysafe.com.

Suivez Paysafe sur Twitter / LinkedIn / Google + / stories.paysafe.com

More Stories By Business Wire

Copyright © 2009 Business Wire. All rights reserved. Republication or redistribution of Business Wire content is expressly prohibited without the prior written consent of Business Wire. Business Wire shall not be liable for any errors or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.

Latest Stories
"Space Monkey by Vivent Smart Home is a product that is a distributed cloud-based edge storage network. Vivent Smart Home, our parent company, is a smart home provider that places a lot of hard drives across homes in North America," explained JT Olds, Director of Engineering, and Brandon Crowfeather, Product Manager, at Vivint Smart Home, in this SYS-CON.tv interview at @ThingsExpo, held Oct 31 – Nov 2, 2017, at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA.
SYS-CON Events announced today that Conference Guru has been named “Media Sponsor” of the 22nd International Cloud Expo, which will take place on June 5-7, 2018, at the Javits Center in New York, NY. A valuable conference experience generates new contacts, sales leads, potential strategic partners and potential investors; helps gather competitive intelligence and even provides inspiration for new products and services. Conference Guru works with conference organizers to pass great deals to gre...
DevOps is under attack because developers don’t want to mess with infrastructure. They will happily own their code into production, but want to use platforms instead of raw automation. That’s changing the landscape that we understand as DevOps with both architecture concepts (CloudNative) and process redefinition (SRE). Rob Hirschfeld’s recent work in Kubernetes operations has led to the conclusion that containers and related platforms have changed the way we should be thinking about DevOps and...
The Internet of Things will challenge the status quo of how IT and development organizations operate. Or will it? Certainly the fog layer of IoT requires special insights about data ontology, security and transactional integrity. But the developmental challenges are the same: People, Process and Platform. In his session at @ThingsExpo, Craig Sproule, CEO of Metavine, demonstrated how to move beyond today's coding paradigm and shared the must-have mindsets for removing complexity from the develop...
In his Opening Keynote at 21st Cloud Expo, John Considine, General Manager of IBM Cloud Infrastructure, led attendees through the exciting evolution of the cloud. He looked at this major disruption from the perspective of technology, business models, and what this means for enterprises of all sizes. John Considine is General Manager of Cloud Infrastructure Services at IBM. In that role he is responsible for leading IBM’s public cloud infrastructure including strategy, development, and offering m...
The next XaaS is CICDaaS. Why? Because CICD saves developers a huge amount of time. CD is an especially great option for projects that require multiple and frequent contributions to be integrated. But… securing CICD best practices is an emerging, essential, yet little understood practice for DevOps teams and their Cloud Service Providers. The only way to get CICD to work in a highly secure environment takes collaboration, patience and persistence. Building CICD in the cloud requires rigorous ar...
Companies are harnessing data in ways we once associated with science fiction. Analysts have access to a plethora of visualization and reporting tools, but considering the vast amount of data businesses collect and limitations of CPUs, end users are forced to design their structures and systems with limitations. Until now. As the cloud toolkit to analyze data has evolved, GPUs have stepped in to massively parallel SQL, visualization and machine learning.
"Evatronix provides design services to companies that need to integrate the IoT technology in their products but they don't necessarily have the expertise, knowledge and design team to do so," explained Adam Morawiec, VP of Business Development at Evatronix, in this SYS-CON.tv interview at @ThingsExpo, held Oct 31 – Nov 2, 2017, at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA.
To get the most out of their data, successful companies are not focusing on queries and data lakes, they are actively integrating analytics into their operations with a data-first application development approach. Real-time adjustments to improve revenues, reduce costs, or mitigate risk rely on applications that minimize latency on a variety of data sources. In his session at @BigDataExpo, Jack Norris, Senior Vice President, Data and Applications at MapR Technologies, reviewed best practices to ...
Widespread fragmentation is stalling the growth of the IIoT and making it difficult for partners to work together. The number of software platforms, apps, hardware and connectivity standards is creating paralysis among businesses that are afraid of being locked into a solution. EdgeX Foundry is unifying the community around a common IoT edge framework and an ecosystem of interoperable components.
"ZeroStack is a startup in Silicon Valley. We're solving a very interesting problem around bringing public cloud convenience with private cloud control for enterprises and mid-size companies," explained Kamesh Pemmaraju, VP of Product Management at ZeroStack, in this SYS-CON.tv interview at 21st Cloud Expo, held Oct 31 – Nov 2, 2017, at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA.
Large industrial manufacturing organizations are adopting the agile principles of cloud software companies. The industrial manufacturing development process has not scaled over time. Now that design CAD teams are geographically distributed, centralizing their work is key. With large multi-gigabyte projects, outdated tools have stifled industrial team agility, time-to-market milestones, and impacted P&L stakeholders.
"Akvelon is a software development company and we also provide consultancy services to folks who are looking to scale or accelerate their engineering roadmaps," explained Jeremiah Mothersell, Marketing Manager at Akvelon, in this SYS-CON.tv interview at 21st Cloud Expo, held Oct 31 – Nov 2, 2017, at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA.
Enterprises are adopting Kubernetes to accelerate the development and the delivery of cloud-native applications. However, sharing a Kubernetes cluster between members of the same team can be challenging. And, sharing clusters across multiple teams is even harder. Kubernetes offers several constructs to help implement segmentation and isolation. However, these primitives can be complex to understand and apply. As a result, it’s becoming common for enterprises to end up with several clusters. Thi...
"Infoblox does DNS, DHCP and IP address management for not only enterprise networks but cloud networks as well. Customers are looking for a single platform that can extend not only in their private enterprise environment but private cloud, public cloud, tracking all the IP space and everything that is going on in that environment," explained Steve Salo, Principal Systems Engineer at Infoblox, in this SYS-CON.tv interview at 21st Cloud Expo, held Oct 31 – Nov 2, 2017, at the Santa Clara Conventio...